8 Ekim 2014 Çarşamba

Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi

Tarihçe


Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 4 Temmuz 1997 tarih ve 23039 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan 97/9535 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile kurulmuş olup, Eğitim-Öğretim faaliyetlerini Hendek Kampüsü’nde sürdürmektedir.

1997-1998 yılında Sınıf Öğretmenliği Programı ve Fen Bilgisi Öğretmenliği programlarına alınan 84 öğrenci ile Eğitim-Öğretim faaliyetlerine başlayan Eğitim Fakültesi 2012-2013 Eğitim-Öğretim yılına gelindiğinde 12 adet Lisans Programı ile 4689 öğrenciye, 2 adet Doktora, 10 adet Tezli Yüksek Lisans ve 7 adet Tezsiz Yüksek Lisans Programı ile yaklaşık 400 öğrenciye lisansüstü seviyede eğitim vermektedir.

Halen Fakültemizde 4 Profesör, 16 Doçent, 38 Yardımcı Doçent, 24 Öğretim Görevlisi, 2 Okutman ve 42 Araştırma Görevlisi olmak üzere 126 akademik personel görev yapmaktadır. Fakültemiz adına başka üniversitelerde doktora öğrenimini sürdüren 8 Araştırma Görevlimiz bulunmaktadır. İdari personelimizin sayısı ise 15’ dir.


 Bölümler ve Programlar


1)   Beden Eğitimi ve Spor Bölümü

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Programı

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Programı

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Doktora Programı

2)   Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Lisans Programı

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Doktora Programı

Uzaktan Eğitim Tezli Yüksek Lisans Programı

3)   Eğitim Bilimleri Bölümü

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı

Psikolojik Danışma ve Rehberlik Tezli Yüksek Lisans Programı

Psikolojik Danışma ve Rehberlik Doktora Programı

Eğitim Programları ve Öğretimi Tezli Yüksek Lisans Programı

Eğitim Yönetimi ve Denetimi Tezli Yüksek Lisans Programı

Eğitim Yönetimi ve Denetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı

4)   İlköğretim Bölümü

Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programı

Fen Bilgisi Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Programı

İlköğretim Doktora Programı

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Programı

İlköğretim Matematik Tezli Yüksek Lisans Programı

Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programı

Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı

Sınıf Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Programı

Sınıf Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programı

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programı

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Tezli Yüksek Programı

5)   Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü

Fizik Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programı

Kimya Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programı

Matematik Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programı

6)   Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümü

Felsefe Grubu Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programı

Tarih Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programı

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programı

7)   Özel Eğitim Bölümü

Zihinsel Engelliler Öğretmenliği Lisans Programı

8)   Türkçe Eğitimi Bölümü

Türkçe Öğretmenliği Lisans Programı

Türkçe Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Programı

Türkçe Öğretmenliği Doktora Programı

9)   Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

İngilizce Öğretmenliği Programı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder